Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Πεζοδρόμηση Θεσπιών- Μαυρομματίου

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί αύξηση των πολιτών που επιλέγουν να αθληθούν (τρέξιμο ή ποδήλατο) ή απλά να κάνουν τον περίπατο τους μεταξύ των χωριών Θεσπιές- Μαυρομμάτι. Όμως, όπως αυτό αποδείχθηκε, ήταν αρκετά επικίνδυνη δραστηριότητα τόσο για τους πεζούς όσο και για τους οδηγούς των αυτοκινήτων.

Το καινούργιο στάδιο, ακόμη και πριν την ολοκλήρωσή του, έχει γίνει πόλος έλξης νέων από όλες τις γύρω περιοχές. Τα σύγχρονα πρότυπα και η επιστροφή πολλών νέων στην περιοχή μας έχουν συμβάλλει θετικά στην αύξηση των πολιτών που αποζητούν την άθληση. Είτε εργαζόμενες/οι, είτε φοιτητές, μαθητές ή απλά πιτσιρικάδες οδηγούνται προς το γήπεδο αυτό για παιχνίδι, τρέξιμο ή περπάτημα. Πόσω μάλλον οι τελευταίοι, τα παιδιά, που περπατούν ή ποδηλατούν μέχρι το νέο αυτόν χώρο μιας και τα παλιά μας είναι σε κακή κατάσταση και σχεδόν εγκαταλελειμμένα.

Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα Ποδηλατικές Πρωτοβουλίες διοργανώνουν και διαδρομές ποδηλάτου στις περιοχές μας.

Την ίδια ώρα ο δρόμος αυτός, ως μια ανοιχτή ευθεία, προκαλεί και τον πιο… άγιο και νομοταγή οδηγό στο να χαϊδέψει το γκάζι με μεγαλύτερη άνεση. Ο συνδυασμός αυτός επάνω σε έναν δρόμο που δεν σχεδιάστηκε (και δικαίως) για τέτοια χρήση (μιας και το γήπεδο προέκυψε), αποτελεί απίστευτη παγίδα τραυματισμών. Σύμφωνα με τη Βρετανική Γραμματεία Μεταφορών όταν κάποιος πεζός χτυπηθεί από όχημα κινούμενο με 48χλμ/ώρα, οι πιθανότητες να πεθάνει είναι 45%. Όταν δε η ταχύτητα γίνεται 65χλμ/ώρα τότε η μαύρη πιθανότητα εκτινάσσεται στο 85%. Σκεφτείτε το ταχύμετρό σας όταν περνάτε από εκεί.

Συνεπώς, αν θέλουμε να λέμε ότι βελτιώνουμε τη ζωή των πολιτών με απλά και όχι μεγαλεπήβολα έργα και κινήσεις, πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή πεζοδρομίου στις δύο πλευρές του εν λόγω δρόμου. Πεζοδρόμια με πλάτος και ποιότητα ικανά για τρέξιμο ή περπάτημα. Παραδείγματα πόλεων υπάρχουν (κυρίως στο εξωτερικό) που μπορούν να μας δώσουν συμβουλές και τεχνογνωσία (δωρεάν) ώστε να φτιάξουμε τέτοια πεζοδρόμια. Εμπειρία που αφήνει πίσω το πλακόστρωτο και προβλέπει φθηνά υλικά αλλά πλέον κατάλληλα για τρέξιμο και για ποδήλατο (δημιουργία ποδηλατοδρόμου –τμήμα του πεζοδρομίου-).

Επιπλέον, επειδή είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξεις την νοοτροπία των οδηγών, είναι προτιμότερο και πιο αποτελεσματικό να διατρέχονται τα πεζοδρόμια από τις σχετικές μπάρες ασφαλείας που μειώνουν αισθητά το αίσθημα ανασφάλειας.

Τέτοιες ενέργειες, λοιπόν, μπορούν να χαίρουν εθελοντικής προσφοράς (προς τον τοπική κοινωνία) είτε σε όρους χώρων (χωράφια κατά μήκος της διαδρομής) αλλά και εργασίας. Είναι ενέργειες που φθηνά και χωρίς πολυέξοδες μελέτες μπορούν να δώσουν κίνητρα στον νέο να παραμείνει στην περιοχή, είτε να επιστρέψει σε αυτήν.

1 σχόλιο:

  1. Είχαμε φτάσει σε σημείο να λέμε " το αραπη κι αν τον πλενεις το σαπούνι σου χαλας " για τις συνήθειες του μέσου Έλληνα .
    Το πρόβλημα δεν είναι μόνον οικονομικό , αλλα πρωτίστως κοινωνικο .
    Βλέπω ωμως τον τελευταίο καιρό δραστηριωτητες στην πατρίδα μου που μόνον η ιδέα με κάνει να πιστεύω ότι το πρόβλημα είδη έχει δρομολογηθη
    να εξαφανιστεί .
    Την κληρονομιά που μας άφησαν οι προγωνοι μας την έχουμε είδη καταστρέψει . Την ¨δημοκρατια¨ την έχουμε κάνει ρουσφετολογια ,
    τους Ολυμπιακούς αγώνες τους κάναμε χειρωτερους απο το ποδόσφαιρο
    ( το στεφανi απο κλαδί ελιάς εγειναι καπιταλιστικο προιον )
    Όταν όμως διαβάζω στην ιστιοσελιδα έστω μόνον για πρωταση
    πεζοδρομησης ιδιαιτερα με εθελοντικη προτοβουλια , αισθανωμαι
    υπερήφανος για τον τόπο μου και είμαι συγουρος αν τέτοιες πρωσπαθειες
    γινωνται σε διάφορα μέρει τις χώρας μας θα αλαξουν την διεθνή γνώμη
    για την Ελλάδα ότι είναι ποιο κοντά στην Αφρική παρα στην Ευρώπη .
    Έχει αποδειχθεί μέσω ερευνών ότι η ερασιτεχνικη αθλιτικη αρασχοληση ,
    η απλώς κίνηση ( εξάσκηση ) των πολιτών άπο το νήπιο μέχρι και
    υπεριληκων επιδρά θετικά όχι μόνον στο σώμα του κάθε πολίτη αλλα
    ακόμα και στην πνευματική διαύγεια του ατόμου .

    Μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε ο σχολιασμός σας να μην είναι προσβλητικός καθώς και να μην αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Σε κάθε περίπτωση και για οποιοδήποτε σχόλιο δεν φέρει ευθύνη ο δ.