Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Τι είναι το πολιτών εργαστήρι;

Το βιβλίο της ανθρώπινης ιστορίας γυρίζει σελίδα. Προφανώς δεν ξέρουμε ούτε πόσο θα κρατήσει αυτή η διαδικασία, ούτε τι γράφει η επόμενη για τη ζωή μας.

Έχοντας αυτά στο μυαλό, ελήφθη πρωτοβουλία από νέους της περιοχής μας για τη δημιουργία ενός κύκλου προβληματισμού, ή αν θέλετε, δεξαμενής σκέψης όπου «συναντιόμαστε» για την ανταλλαγή απόψεων, αποποιούμενοι κομματικούς μανδύες που οικογενειακά ή ατομικά μπορεί κανείς να έφερε μέχρι πρότινος. Και όλα αυτά ώστε να φτιάξουμε τους κοινωνικούς μηχανισμούς και αντανακλαστικά για να αντιμετωπίσουμε το καινούργιο.

Τον «διαδρωμέα», όπως τον ονομάσαμε, τον περιγράφουμε ως «Πολιτών Εργαστήρι». Και αυτό με την έννοια ότι αφενός αποτελείται από Πολίτες και αφετέρου επιθυμεί να «παραγάγει» άξιους Πολίτες.
Είναι αναντίρρητο ότι η πιο δυναμική μερίδα μιας κοινωνίας είναι η νεολαία της. Αυτήν τη δύναμη θέλουμε να ενώσουμε και να χτίσουμε ένα νέο σύστημα αξιών που θα αφήσει πίσω εκείνα τα στοιχεία που έχουν ως απότοκό τους το κοινωνικοπολιτικό μόρφωμα της Ελλάδας που βιώνουμε.

Ο Γούντι Άλεν είχε εύστοχα εντοπίσει την άδικη νομοτέλεια της ζωής που θέλει τον άνθρωπο βιολογικά δυναμικό την περίοδο που “οικοδομεί” τη ζωή του υπό το πρίσμα της συμπίεσης του διαθέσιμού του χρόνου για άλλα πράγματα πλην της επαγγελματικής αποκατάστασης και/ ή των αναγκών που επιβάλλει η προσωπική ζωή του καθενός.

Ως προς το πρώτο, εκείνος που καθημερινά ονομάζουμε νεολαίος πράγματι μοχθεί να θεμελιώσει τη ζωή του με μια βιώσιμη εργασιακή λύση. Οι οικονομικές συνθήκες δίνουν κάθε άλλο παρά πρόσφορο έδαφος για επιτυχία του στην προσπάθεια αυτή. Ακόμη, βέβαια, και αν έχει βρει κάποιος απασχόληση, αυτό δεν συνεπάγεται το ζην του, πόσω μάλλον το ευ ζην του. Δεν είναι λίγες, δηλαδή, οι περιπτώσεις όπου ακόμη και εργασία πλήρους απασχόλησης δεν μπορεί να καλύψει τις οικονομικές ανάγκες του. Κατά συνέπεια, δεν χωρά αμφιβολία για την πλήρη αδυναμία να “ολοκληρωθεί” η προσωπικότητα του ανθρώπου μέσα από την εργασία του, αλλά και να προσδώσει στη ζωή του την ποιότητα (η έννοια αυτή προσδιορίζεται στο παρόν Φύλλο) που του αξίζει.

Για το δεύτερο περιοριστικό ως προς τον διαθέσιμο χρόνο στοιχείο δεν απαιτείται λεπτομερής ανάπτυξη.

Παρά τα παραπάνω, κανείς δεν μπορεί να σβήσει από τις ψυχές μας την ΟΡΕΞΗ. Τη ΔΙΑΘΕΣΗ να ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΠΙΣΩ τις συνήθειες που οδήγησαν σε αυτήν την ΚΡΙΣΗ ΑΞΙΩΝ που ζούμε. Μια κρίση όπου έφερε σταδιακά και την τρέχουσα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Κανείς δεν μπορεί να διαγράψει από τις καρδιές μας την ΟΡΕΞΗ και τη ΔΙΑΘΕΣΗ να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ μια ΚΟΙΝΩΝΙΑ πάνω σε ΑΞΙΕΣ ΑΥΤΟΝΟΗΤΕΣ. Αξίες όπως η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ, η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ του ΠΟΛΙΤΗ. Το πώς ο διαδρωμέας αντιλαμβάνεται τις αξίες αυτές, αναπτύσσεται στα ακόλουθα άρθρα του παρόντος Φύλλου.

Η χρησιμότητα του διαδικτύου έχει επισημανθεί πολλές φορές. Έχουν ήδη εντοπιστεί ανάμεσα στους κινδύνους και τα οφέλη της ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, της ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και του ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ. Είναι γεγονός, ότι κάθε νέος έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με τα ηλεκτρονικά μέσα. Η οικειότητα με την οποία χειρίζεται ένας νέος τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τα «έξυπνα» τηλέφωνα κ.α., αλλά και η μεγαλύτερη ευκολία που έχει να απορροφά την διαρκώς εξελισσόμενη τεχνολογία, τού δίνει ένα παραπάνω όπλο. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση αυτό δεν αποκλείει έναν μεγαλύτερο από μια τέτοια ευελιξία, απλά επικεντρωνόμαστε στον γενικό, αν θέλετε, κανόνα και όχι στις πολλές, είναι γεγονός, εξαιρέσεις.
Μέσα, λοιπόν, από την παρούσα εφημερίδα που θα εκδίδεται μόνον ΕΚΤΑΚΤΑ και όχι ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, το ιστολόγιό μας (diadromeaspe.blogspot.com), την ιστοσελίδα μας (www.diadromeas.gr) και το group μας στο facebook θέλουμε να επιΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ικανοποιώντας τις αρχές του σεβασμού στον συμπολίτη και του διαδραστικού διαλόγου. Μπορεί ο διάλογος να είναι από μόνος του διαδραστικός μεταξύ κάποιων μερών, παρ’ όλα αυτά προσθέσαμε το εν λόγω επίθετο για να το ξεχωρίσουμε από τους εξόχως ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥΣ διαλόγους (μονολόγους) που έχουν κυριαρχήσει. Η τρίτη αρχή μας για την επικοινωνία είναι η παντελής απουσία “κρυφής” ατζέντας. Δηλαδή, οι προθέσεις πρέπει να είναι αγνές και σύμφωνες με τον στόχο του διαδρωμεά.

Το δεύτερο μέρος του Στόχου μας έρχεται να εκπληρώσει ένα “χρέος” που επιθυμούμε βαθειά να πληρώσουμε. Ενδεχομένως να είναι ένα από τα λίγα είδη χρεών που δημιουργούνται ηθικά και όχι καταχρηστικά. Είναι Χρέος υψηλό και μη μετρήσιμο. Ακόμη και εάν δεν το πληρώσεις, κανείς δεν πλειστηριάζει τη ζωή σου. Αποτελεί απλά μια ένδειξη ευγνωμοσύνης σε αυτό που δεν είναι μια απλή διαμονή και συνοίκηση, αλλά βιώματα & εμπειρίες μιας περιοχής, μιας χώρας.

Είναι γεγονός ότι η σημερινή νεολαία χαρακτηρίστηκε ως «τα μηδενικά», λόγω του ότι αυτή η φάση της ζωής της κινείται μες τη δεκαετία των ’00, δηλ. του 2000 μ.Χ. (σε αντίθεση με τις χιλιοτραγουδισμένες δεκαετίες των ’30 και ’60). Ένα λογοπαίγνιο που παραπέμπει στο απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ. Στο κενό και στην κενότητα. Ωστόσο, αυτή η νεολαία θεωρείται η πιο “μορφωμένη” από όλες αυτές που γνώρισε η Ελλάδα από τη γέννησή της. Με την έννοια μορφωμένη δεν εννοούμε μόνον την επίτευξη πτυχιούχων, η οποία έχει πραγματοποιηθεί, αλλά το ότι μέσω των τεχνολογικών επιτευγμάτων ο νέος έχει πρόσβαση σε απύθμενη δεξαμενή γνώσης και πληροφορίας.

Αυτή λοιπόν τη “γνώση” και αυτές τις ικανότητες θέλουμε να προσφέρουμε, στον βαθμό που είναι εφικτό από τον καθένα, ως ελάχιστη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στην αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων.

1 σχόλιο:

  1. ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε ο σχολιασμός σας να μην είναι προσβλητικός καθώς και να μην αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Σε κάθε περίπτωση και για οποιοδήποτε σχόλιο δεν φέρει ευθύνη ο δ.